Dubai Metro

 

Három éve, 2009. szeptember 9-én  nyitották meg ünnepélyes keretek között a Dubai Metro első vonalát, a piros vonalat 11 megállóval, amely azóta összesen 29  megállóval üzemel és ez az Arab-Félsziget legelső városi vasútvonala.

Időközben megépült és üzemel a zöld vonal is, és a hálózatot további három metróútvonallal kívánják bővíteni a közeljövőben. A Dubai Metro bekerült a Guiness Világrekordok közé, hiszen 75 km-es hosszával a leghosszabb teljesen automatizált metroútvonal. A Dubai Metro főként a felszinen jár, nyomvonala többnyire a főútvonalak mentén magasan fut, csak egy-egy rövidebb szakaszon megy be a föld alá, a megállók közül is csak néhány található a mélyben. A megállók rendkívül modern belső kialakításúak, belsőépítészeti vonásaikat a négy fő elem: föld, víz, tűz és levegő jellemzői határozzák meg és kívülről egészen futurisztikus hatást keltenek.

A metrókocsikat egy japán cég gyártotta. Összesen 87, egyenként 5 kocsiból álló szerelvény közlekedik, ezek mindegyike 643 utasnak biztosít ülő és állóhelyet. A Dubai Metro két vonala naponta összesen 180.000 utast szállít, akik kényelmesen utazhatnak a három különböző osztályon. Az “arany” kocsikban első osztályú kényelem várja az utasokat, ezenkívül van hölgyeknek és gyermekeknek fenntartott külön metrókocsi, valamint az “ezüst” kocsik a normál kényelmet biztosító, úgynevezett turista osztályt képviselik.
A vonatok maximális sebessége 90km/óra, ezért ha a piros vonal teljes hosszán végigmegyünk, az 2 óra 23 percet vesz igénybe, a zöld vonalon a két végállomás között 1 óra 23 perc az út.
A Dubai Metro a mai kor egyik legmodernebb közlekedési eszköze és a folyamatos beruházásoknak köszönhetően napról-napra fejlődik, 2020-ra a tervek szerint 320 km metróútvonal szolgálja majd e nyüzsgő, állandóan változó, multikulturális metropolisz utazóközönségét.