Burj Al Arab: az épület, ami nélkül nincs dubai fotóalbum

A világ első hétcsillagos hoteleként reklámozza magát a Burj Al Arab, azaz az arabok tornya, ami Dubai egyik leglátványosabb épülete. Biztos, hogy minden turista vet rá pár álmélkodó pillantást, hiszen a luxushotel a dubai tengerpartról nagyjából bárhonnan látható.

Az épületet Tom Wright építész tervezte, építése 1994-ben kezdődött, de csak öt évvel később, 1999-ben nyitott meg. Az ikonikus, vitorla alakú épület 321 méter magas és a Jumeirah beach mellett található egy mesterséges szigeten, 280 méterre a tengerben. A szárazfölddel egy híd köti össze, de ha nem a földön, hanem a levegőben érkeznénk, akkor sem kell aggódni: a Burj saját helikopter-leszállópályáján ezt is megtehetjük!

202 luxus lakosztály található a szállodában, de közülük a legolcsóbbat is 1000 dollár felett kaphatjuk meg egy éjszakára. Cserébe valóban közel-keleti luxusban lehet részünk: már a lobbi látványa is lenyűgöző, a szálloda bárjában pedig egy óriás akvárium is található! Akkor sem fogunk éhen maradni a Burj Al Arabban, ha nem megyünk át a városba: kilenc különböző étterem közül választhatunk a szállodában, közülük az egyik, a Skyview Bar 200 méter magasan lebeg és egy külön lifttel juthatunk fel. Itt valóban az égből csodálhatjuk a Perzsa-öblöt vagy Dubai városát!

A Burj Al Arab extra szolgáltatásai a századelő arisztokratáinak világát idézik. Külön komornyik áll rendelkezésünkre ottlétünk alatt, aki csak a mi kényelmünkkel foglalkozik, valamint délutáni teával is hódolhatunk a brit gyarmatosítók emlékének.

Valószínűleg azon már senki nem lepődik meg, hogy a Burj Al Arab saját wellness részleggel rendelkezik, ahol a spa szolgáltatások teljes skáláját átélhetjük. Három külső és két belső medence, valamint privát partszakasz segít elviselni a nyaralást, a szálloda vendégei pedig a Wild Wadi Waterparkba is ingyen bemehetnek. Ez már pont elég vízi szórakozás, de ha még mindig nem lenne elég, akkor a közelben található teknős rehabilitációs központ is, illetve megfelelő időjárás esetén (főleg télen) itt, a hotel mellett, a Jumeirah Beachen törnek az Emírségek egyetlen szörfözhető hullámai!

Természetesen ha meg szeretnétek csodálni ezt a különleges szállodát vagy kipróbálnátok az ötórai teázás, mi szívesen segítünk!